جهانشاه

به وبلاگ جهانشاه خوش آمدید.

جهانشاه

به وبلاگ جهانشاه خوش آمدید.

معرفی تفنگ بادی هاتسان رنجر 125

هاتسان رنجر 125 . HATSAN RANGER 125


 

 این تفنگ ساخت کشور ترکیه می باشد.لوله تاشو میباشد و جزو مگنوم ها به حساب میاد.در سه کالیبر 4.5 و 5.5 و 6.35 تولیدتولید شده است.میزان حساسیت و کشش ماشه قابل تنظیمه و سه پیچ تنظیم دارد.

اینم مشخصات این تفنگ طبق گفته کارخانه :



این تفنگ مدل های دیگری نیز دارد:(البته فقط قنداقشون متفاوته) ;




همانطور که در تصویر زیر میبینید ارتفاع قنداقش قابل تنظیمه :




سه قطعه پلاستیکی اضافه نیز داره که در انتهای قنداق میشه سوارش کرد تا بشه قنداق رو در صورت لزوم کوتاهتر و یا بلند تر کرد :



اینم چند عکس از قسمت های مختلف سلاح :






اینم یه عکس زیبا از این سلاح :



طول سلاح = 124 سانتیمتر
طول لوله = 50 سانتیمتر
وزن = 4.1 کیلوگرم


و اما دیدگاه خودم درباره این سلاح :


درمورد این تفنگ باید بگم که این تفنگ یه تفنگ شکاریه و زیادمناسب هدفزنی نیست.اگه کسی قصدش از خرید تفنگ هدفزنی باشه این تفنگ راست کارش نیست.کلا" تفنگهای با این قدرت برای هدفزنی توصیه نمیشن.یکی به دلیل استهلاک بالا و دیگری دقت پایینتر به خاطرقدرت و لگد بیشتر.
این تفنگ واشر سر پیستونش اصلا" بدرد نمیخوره و همون ابتدا باید عوض بشه.واشر فابریک این سلاح جنس خوبی نداره و مکشش اصلا" خوب نیست و پس از مدت کوتاهی بدتر و بدتر هم میشه.همانطور که می دونید وقتی واشر سر پیستون مکش نداشته باشه علاوه بر پایین آمدن قدرت و دقت : صدمات جدی به تفنگ نیز میزنه.وقتی واشر خراب باشه شدت برخورد پیستون با سیلندر افزایش پیدا میکنه و مشکلاتی برای تفنگ به ارمغان میاره.دیدم خیلی از کسایی که رنجر دارن از خراب شدن و گشاد شدن جای پیچ قنداق بریدن پیچ ترمز دوربین و عقب آمدن پایه دوربین از روی ریل خرابی زود هنگام ماشه شکستن فنر و...گله مندند.خب بیشتراین خرابی هایی که به تفنگ وارد میشه ناشی از همین واشره.خود من بعد از خرید این تفنگ بازش کردم و واشرش رو با یه واشر خوب عوض کردم.شما میتونید واشرسرپیستون تفنگ رو پیش پکینگ تراش ببرید و بگید براتون از پکینگ بتراشه.





همانطور که میبینید بی کیفیتی واشر فابریک توو عکس مشخصه.
خب پس این معرفی من میشه بعد از تعویض واشر سر پیستون :
دقت کنید وقتی که تفنگ رو می خرید این چیزا رو باید همراه خودش داشته باشه:
دو پایه.
سه قطعه پلاستیکی برای بلندتر کردن قنداق. 
بند هم داره.
دوپایه این تفنگ بیشتر جنبه تزئینی داره و برای استفاده اصلا" بدرد نمیخوره چون جنسش خوب نیست.
حالا دیدگاه من درباره این تفنگ:
کوک کردن این تفنگ کمی سخته و نیروی زیادی رو میطلبه.اگه وضعیت جسمانی ضعیفی دارید این تفنگ مناسب شما نیست. من 50 تا با این تفنگ تیر زدم و بعد از اون وقتی خواستم دیانا 52 رو مسلح کنم حس کردم که دارم یه تفنگ بدون فنر رو مسلح میکنم.شوخی گذشته خیلی راحت به نظرم رسید چون به مسلح کردن رنجر 125 عادت کرده بودم.البته به خاطر مازل بریک این تفنگ مجبوری دستت رو عقب تر بگیری و لوله رو بشکنی که این هم باعث میشه تفنگ سخت تر کوک بشه.دیدم بعضیارو که موقع کوک کردن این تفنگ دستشون رو به مازل میگیرن ولی زیاد کار درستی نیست و باعث لق شدن اون قسمت میشه.
اندازه این تفنگ که 124 سانتیمتر هست کمی بلنده به نظر من که اگه کوتاه قدتر بود بهتر بود.
یه ایراد دیگه اش ماشه سفتشه.کلا" تفنگهای فنری رنجر ماشه سفتی دارن.
ماشه تفنگ توو سایت مشکی رنگه ولی مال من طلایی رنگه که زیبایی خاصی به تفنگ داده.
بعد از باز کردن تفنگ برای تعویض واشر سر پیستون دیدم که مقدار قابل توجهی گریس پایه نفتی داخل سیلندر زدن که به حساب خودشون قدرتش رو بالا ببرن.این کار حسابی خشم من رو برانگیخت.47زدن گریس پایه نفتی داخل سیلندر اصلا" توصیه نمیشه.منم تمام گریس ها رو پاک کردم و مقدار خیلی کمی گریس پایه مس روی پیستون مالیدم تا تفنگ روانتر کارکنه و اصطکاک واشر سرپیستون کمتربشه.سپس واشر جدید رو جا انداختم و تفنگ رو بستم.تیر که زدم دیدم که از دیزلینگ خبری نیست و دود نمیکنه.15
این سلاح از وجود سایلنسر بهره می بره که صدای تفنگ رو در حد محسوسی کم میکنه :



اندازه لوله سلاح توو سایت 50 سانتیمتر نوشته شده در صورتی که خود لوله 50 سانت نیست.بلکه با سایلنسر به 50 سانت میرسه.اندازه واقعی لوله، 36 سانتیمتر هست.
این تفنگ 2 تا ضامن اتوماتیک داره.یکی طرف راست ماشه و یکی طرف چپ ماشه است.ضامنی که طرف راست ماشه است درست مثل ضامن شادو 1000 کپ فلزیه.وقتی لوله میاد پایین جلوی ماشه رو میگیره و وقتی لوله بسته میشه ضامن رو به جلو میکشه و ماشه آزاد میشه .در عکس زیر میبینید که ضامن عقب اومده و جلوی ماشه رو گرفته:



در عکس پایین لوله بسته شده و ضامن رو جلو کشیده و ماشه آزاد شده:



خب بااینکه ماشه آزاد شده ولی بازم عمل نمیکنه.چون یه ضامن دیگه داره که باید زده بشه.این ضامن طوری عمل میکنه که وقتی لوله رو تا آخر پایین میارید به عقب میاد و جلوی ماشه رو میگیره.وقتی لوله بسته میشه تفنگ همچنان به ضامنه و باید ضامن دستی رو بر خلاف دیانا که به جلو هل میدید تا آزاد بشه اینو باید به عقب بیارید تا تفنگ از ضامن در بیاد.الآن تفنگ به ضامنه و همانطور که میبینید جلوی ماشه رو گرفته:


در تصویر زیر ضامن به کنار رفته و تفنگ آماده شلیکه:



کمی لگد میزنه (البته با تعویض واشر سر پیستون وگرنه با واشر سر پیستون فابریک لگد و ارتعاش بدی داره) که با توجه به فنر 47 حلقه ای که داره چیز عجیبی نیست.مفتول فنرش رو اندازه گرفتم 3.6 میلیمتر بود.قطرش هم تقریبا" با فنر دیانا 350 یکیه.اینم عکس فنر و لوله فنرش:



پیستونش رو وزن کردم 400 گرم بود.وقتی خواستم فنرش رو جا بندازم گفتم حتما" خیلی سخته ولی آسونتر از اون چیزی بود که فکر میکردم و تنهایی تونستم جاش بندازم.قطر واشر سر پیستونش تقریبا" 29 میلیمتره و باید بگم که واشر هیچ نوع دیانایی بهش نمیخوره و باید براش تراشید.(اینو گفتم چون سوال خیلیاست)
شرکت هاتسان ادعا میکنه که این تفنگ سیستم جذب کننده شوک داره.به خاطر همینم روی سیلندر زده SaS که مخفف سه واژه Shock Absorber System هست.خب ببینیم این سیستم دقیقا"چیه؟ یه قطعه لاستیکی رو داخل جایی که پیچ ازش رد میشه قرار داده .(آخه مرد حسابی اینم شد سیستم جذب کننده شوک؟)درسته که یه کم لرزش رو مهار میکنه و بودنش بهتر از نبودنشه ولی به نظر من چیزی نیست که بشه بهش گفت ضد شوک.اینم عکسش:



مگسکش کمی ضمخته و دقت و ظرافت آنچنانی نداره و بهتره که دوربین براش بسته بشه.
بعد از تعویض واشر و سرویس اولیه دوربین روش بستم و رفتم برای گروپ گیری:
گروپ اول با ساچمه جی اس بی:



گروپ بعدی با ساچمه آذرخش 2 :



گروپ بعدی با پرو مگنوم که کیفیت خوبی نداشتن و شل و سفت جا میرفتن.منم حال و حوصله دستچین کردن نداشتم.2وگرنه دیگه به این پرتی نمیزنه.



به نظر من با توجه به اینکه تفنگ نو هست و هنوز آب بندی نشده و فنرش خشنه گروپ خوبی داده و بهتر از این هم خواهد شد.راستش تیر های اولی رو که با تفنگ زدم دقت بدی داشت ولی بعد از زدن 30 تیر کمی راه افتاد و قلقش دستم اومد.نیازی نیست که تفنگ رو محکم بگیرید.خود من تفنگ رو شل میگیرم.اصولیش اینه که همیشه تفنگ رو یه جور بگیرید.مثلا" یه بار شل نگیرید و بار دوم محکم.باری.....


خب حالا شاید میپرسید که این تفنگ در کل خوبه یا بد؟ ارزش خرید داره یا نه؟

بدون تعارف بگم این تفنگ بدرد کسایی که تازه کار هستند نمیخوره.فرض کنید کسی که تجربه اولش هست بیاد این تفنگ رو بخره.بلد نیست بازش کنه و باید در به در دنبال واشر سر پیستون بگرده و همچنین یه تعمیر کارخوب.17(البته این نظر شخصی من بود)
همانطور که در بالا هم توضیح دادم بدرد آدم های ضعیف هم نمیخوره.چون اگه چند بار مسلحش کنن دیگه رمقی براشون نمیمونه و ممکنه که به بدنشون آسیب برسه.چون کوک کردنش نسبت به بقیه تفنگها سختتره.
ولی برای کسایی که دوست دارند یه تفنگ خوشگل .قوی و نسبتا" دقیق با دوام مناسب که قیمت بالایی نداشته باشه میتونه گزینه خوبی باشه.8
آلیاژش هم بد نیست.من نشنیدم کسی بگه لوله رو به پایین خم شده ولی کرال کاناس من با اینکه زیاد باهاش تیر نزده بودم لوله اش رو به پایین خم شده و دقتش از بین رفته.وجدانا"زیر 200 تیر باهاش نزده بودم که ماشه اش خراب شد و مجبور به تعمیرش شدم.47ولی رنجر ماشه اش به این زودی ها خراب نمیشه.خداییش قصد ندارم از هیچ برندی حمایت کنم و یا توو سر برندی بزنم.اینایی که گفتم حاصل تجربه خودم بود.53
ولی شنیدم که کسی رنجر داشته و ماشه ول کرده و لوله به طرف بالا خم شده.البته این تعریف مال چند سال پیشه و هاتسان سعی در بالا بردن کیفیت تفنگهاش داشت و بهترش کرد.الآن خود من رنجر 80 دارم و ماشه اش بدون مشکل کار کرده.ماشه این 125 هم مشکلی نداشت.در کل میگم که این تفنگ نسبت به قیمتش تفنگ بدی نیست.(نظر من رو بخواید میگم بهتره که مدل معمولی اش رو بخرید.در دقت و قدرت فرقی با 125 اسنایپر نداره اما قیمتش پایینتر هست)
قیمت این تفنگ در حال حاضر 650  تومن (توی تهران) هست.حواستون باشه گرون نخرید.وسایلی رو که بالا گفتم باید همراهش داشته باشه.گارانتی هم به مدت یکسال داره که اگه قطعه ایش خراب شد، قطعه معیوب (اگه اون قطعه شامل گارانتی باشه) رو تحویل میدی و سالمش رو تحویل میگیری.
بچه ها من چیزایی رو که در مورد این تفنگ میدونستم گفتم.اگه سوالی چیزیم داشتید در خدمتم.11
اینم عکس رنجر 125 من :




رنجر 125، سه نوع داره : رنجر 125 اسنایپر _ رنجر 125 تی اچ _ رنجر 125 (معمولی)
از نظر سیستم داخلی یکی هستند و فقط تفاوت هایی در شکل و یه سری چیزهای دیگه دارند.رنجر 125 اسنایپر به خاطر داشتن بند و سایلنسر و 2پایه و... قیمتش بالاتر از دو نوع دیگه هست.اگه به این تفنگها علاقه دارید و میخواین کمتر خرج کنید بهتره که 125 معمولی و یا TH رو بگیرید.از نظر من مدل TH قیافه اش زیاد جالب نیست و من مدل معمولی رو ترجیح میدم.(نظر شخصی)
اینم عکس انواع رنجر 125:


رنجر 125 اسنایپر;





رنجر 125;






رنجر 125تی اچ;






در کل کسی که این تفنگ رو میخره باید کمی اطلاعات داشته باشه تا برای تعویض واشر به درد سر نیفته.اگه کسی از دوستان خواست میتونه تفنگ رو برام بفرسته تا واشر سرپیستون و لوله فنرش رو با جنس بهتر براش تعویض کنم و تفنگ رو سرویس اولیه کنم که رو به راه شه.


کلیپ گروپ گیری با رنجر 125 اسنایپر رو براتون میذارم.در گروپ گیری مهم نیست که تیرها روی خال بخوره.مهم اینه که تیرها نزدیک به هم برخورد کنند.

گروپ گیری با رنجر 125 اسنایپر

instagram: jafarjavadi85


نظرات 166 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 16 اردیبهشت 1401 ساعت 13:33

سلام
قدرت گامو شادو هزار بیشتره یا هاتسان 1100 و دقت و کیفیت قطعاتشون با هم مقایسه کنیم چطوریه
من راستش سال 97 یک هاتسان 1100 کالیبر 4.5 گرفتم با ساچمه رنجر مارشال تا 40 متر خوب بود ولی هر شکاری رو که میگرفتم نمیزد یا میخورد فرار میکرد(زیر50 متر) بعد فروختم کرال مگا خریدم واقعا حرف نداره دقت در کنار قدرت بالا با برد
ولی چون قدرت بالایی داره و دوربین سنتر پوینت 6.24.50 روش هست برای شکار های کوچیک بدرد نمیخوره مخصوصا با ساچمه اسلاگ (گنجشک، موش. و... ) میخواستم بدونم تا رنج 4تا 4.5 میلیون فقط برای تفنگ بادی چی میتونم بخرم برای شکار گنجشک، موش، زاغک و حیوانات کوچک تا 40 متر بعضی ها میگن گامو شادو هزار بگیر که اونم میترسم بخاطر کپ پلاستیکی، هاتسان 1100 داشتم نمیگم بد بود، خوب بود ولی شاید مدل های جدیدش بهتره شده باشه و باید 5.5 میگرفتم، یکی میگه تفنگ گازی بگیر ارتمیس سی ار 600 دبلیو که 16 ژول با دقت بالا قیمتشم حدود5 تومان هست، ولی کپسول هاش گرونه. بعد مقایسه کلی دقت و قدرت و عمر قطعات بین گامو شادو هزار یا هاتسان 1100 چطوری میشه
ممنون از اینکه به مردم کمک میکنید

درود بر شما
شادو تفنگیه که نرمتر مسلح میشه و زور خیلی کمتری میخواد تا لوله رو بشکنی،زاجکاری و ظریف کاری بهتری داره و وزنش هم نسبت به رنجر کمتره.
ولی اگه رنجر رو واشرش رو تعویض کنی ،دوام بیشتری نسبت به شادو داره
دقت و قدرتشون هم تقریبا در یک حده
با جفتشون که تیر بندازی و هر کدوم بیشتر پسند شماست همونو بخر

حمزه امینی سه‌شنبه 12 بهمن 1400 ساعت 00:04

سلام
با عرض پوزشتفنگ من مدل رنجر ۱۱۰ اپاچی هستش
متاسفانه پیچ هاش گم کردم که اسلحه را به قنداق وصل میکنه.تعمیر اسلحه هم نداریم تو شهرمون.گفتم شاید تو یدکی یا پیچ فروشی ها پیچاشو تهیه کردم اگه بگید اندازه پیچ ها چقدر هستش ممنون و سپاس

درود
دوتا کامنت دادید که یکیش نوشتید رنجر۱۲۵ و یکیش نوشتید تفنگتون آپاچی ۱۱۰۰ هستش.مشخص کنید کدوم رو میخواید تا از خیابان فردوسی،سراغ بگیرم
یه پیام به اینستاگرامم بده تا پیگیری کنم
jafarjavadi85

حمزه امینی دوشنبه 11 بهمن 1400 ساعت 23:55

سلام
من پیچ هایی که قنداق رو به اسلحه وصل میکنه گم کردم.نمایندگی تعمیر اسلحه هم تو شهرمون نیست متاسفانه.گفتم ببینم رنجر ۱۲۵ اندازه پیچ های بدنش چنده شاید تو بازار یدکی ها و پیچ فروشی ها تهیه‌ش کردم.
با تشکر

آراز جمعه 24 دی 1400 ساعت 11:28

سلام و وقت بخیر ، من یه هاتسان رنجر ۱۲۵ اسنایپر دست دوم از همکارم گرفتم، نیاز به تعمیر و سرویس اساسی داره ، میشه تعمیرکار خوب معرفی کنین، ممنون.

محمد چهارشنبه 23 تیر 1400 ساعت 20:25 http://sedighnejad@gmail.com

من یک ریتای 100x خریدم و همون روز اول خودم واسش یک واشر از پکینگ جنس خوب تراشیدم قدرتش عالی بود و از mdf 10 میلیمتر به آسانی رد می شد اما بعد از مدت کوتاهی یعنی شلیک تقریبا 1000 تیر ماشش در کرد میله مسلح کردن از دستم در رفت زد سر لوله پایه مگسکشو خرد کرد منم بعد از تعمیر پایه مگسک و ماشه 5 تا از سر فنرش بریدم هنوزم قدرتش خوبه اما دیگه به هدف اصابت کردنی اون حال قدیمشو نمیده البته تصمیم دارم سر فرصت یک شکاف درجه شبیه شکاف درجه کلاش واسش بسازم

یونس یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 11:42

سلام من این تفنگ رو ۶ ساله دارم فابریکه فابریکه خیلی راضی هستم فقط تا الان نه لولشو تمیز کردم نه هیچی خیلی قدرتش نسبت به قیمتش خوبه ۲۸ژول قدرت الان دیانا ۳۵ قیمتش ۸۵۰۰ولی قدرتش خیلی کمه قیمت این اسلحه ۳ملیون تا ۴ملیون هست و همین الان کفتر رو از فاصله ی ۲۰ متری راحت میکشه خیلی خیلی ممنون بابت این اسلحه:قلب

مرتضی دوشنبه 8 دی 1399 ساعت 14:37

سلام
باتوجه به توضیحات شما من خیلی علاقه پیدا کردم به خریداری رنجر ۱۲۵ اسنایپر
نمی‌دونم قیمتش چنده می‌خوام بدونم که اگه خریدم باید واشر سرپیستونش رو عوض کنم یا نه
خودم از این تفنگهای بسیار قدیمی مدل چینی مال پدرم بوده داشتم تعمیرش کردم می خواستم میخواستم بگم که میتونم تفنگ رو بازش کن مبتدی نیستم
میشه لطف کنید بگید قیمتش چنده تو هر سایتی میزنم ندارن
با تشکر

مصطفی شنبه 23 فروردین 1399 ساعت 00:05

سلام دوست عزیز
ممنون از راهنمایی هاتون من یه هاتسان ۱۱۰۰xدارم و باهاش تا حالا تقریبا800تا شات داشتم و الان توضیحات شما رو دیدم انگار از خواب بیدار شدم میخوام براش دوربین بخرم شما چه دوربینی و پایه ای رو براش مناسب میدونید معرفی بکنید ممنون و الان بعد ۸۰۰شات اسلحه رو چیکار کنم که بهتر بشه هیچیشو از اول عوض نکردم ممنون میشم بگید چیکار کنم براش واشرش رو عوض کنیم و امثال این ومن اولین اسلحه بادی هست که دارم و از اول ساچمه خارجی استفاده کردم حتی لولشو هم تمیز نکردم ممنون ببخشید که طولانی شد

Sajad دوشنبه 4 فروردین 1399 ساعت 17:21

باسلام
الان قیمت تفنگ رنجر ۱۲۵چنده میخوام بخرم کسی سراغ داره ممنون میشم کسی جواب بده

آرش یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 18:08

سلام می خواستم ببینم قیمت تفنگ اسنایپر با دوربین چند است؟

فرزاد شنبه 7 دی 1398 ساعت 23:37

سلام خسته نباشی نظرت درباره هاتسان رنجر 1100 آپاچی چیه؟
ممنون
موفق و موید باشی.
یاحق

درود
خوبه

علی دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت 16:20

باسلام خدمت مدیر عزیز یه سوالی برام پیش اومده بود میخواستم بپرسم که فنر هاتسان رنجر125 به تفنگ هاتسان رنجر 1100 میخوره یا واشرشم میشه 125 گزاشت برای 1100

درود
خیر
نه فنرش و نه واشرشون به هم نمیخوره

حمید سه‌شنبه 9 مهر 1398 ساعت 14:58

سلام منم 125 هاتسان ورتکس دارم سال 98 خریدم حالا نمیدونم واشرش خوب هست یانه

جدیدن جنس واشرها بهتر شده

امیر چهارشنبه 27 شهریور 1398 ساعت 16:30

با سلام من میخوام این تفنگ بادی رو بخرم و تجربه هم دارم وقتی پنج شش سالم بود پدرم یکی داشت مدلش رو نمیدونم ولی خیلی باهاش خاطره دارم مدلش دیانا بود هر چند وقت یه بار خراب میشد و مینشستم
کنار پدرم تا درستش کنه تقریبا بعد یه سال دو سال خراب شد فنرش شکست قنداقش هم شکست انقدر باهاش شلیک کردم که اینطوری شد دیگه انداختمش دور حالا من برام سوال شده که یه دیانا بخرم یا یه رنجر بودجه من هم دور بر یک میلیونه.یه سوال دیگه هم دارم اگه رنجر 125 اسنایپر رو بخرم روش دوربین هم هست یا باید جدا بخرم قیمتش رو هم اگه می تونید بگید و اگه پیشنهادی دارین ممنون.

علی یکشنبه 17 شهریور 1398 ساعت 21:58

سلام قیمت الان این تفنگ چنده?یکی از دوستام داره موقع شارژ کردنش بعضی وقتا گیر میکنه وتا ته نمیره که قفل بشه!مشکلش چیه به نظر شما!?

درود
قیمت رو نمیدونم
احتمال میدم لوله فنرش شکسته

محسن پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 ساعت 04:55 http://Jammohsen50@gmail.com

سلام من یه هاتسان ۱۴۰۰ گرفتم اک و دوربین بستم روش . از جریان این تعویض واشر اینا چیزی خبر ندارم میشه بگین باید چیکارش کنم که هم نرم شه هم دوربین خراب نکنه؟ اصلا لازم هست واشر فابریکشو دراریم عوض کنیم؟ . ممنونم

حمید چهارشنبه 2 مرداد 1398 ساعت 13:26

سلام ببخشید تفنگ هاتسان 125 نیترو پیستون بعد از چند وقت قدرتش هم افت میکنه یا نه

امیرحسین چهارشنبه 26 تیر 1398 ساعت 01:28 http://Gravatar.com

سلام من یدونه هاتسان خریدم باهاش زیاد شلیک کردم و مشگلی پیش نیومده ولی دوست دارم واشرشو همونطور که گفتید عوض کنم تا بهتر بشه.یه سوال هم داشتم دوربین رو از چند متری تنظیم کنی بهتره تا با عوض کردن متراژ دقیق همون جایه قبل بزن. شمارم رو میزارم هزینش هرچقدر بشه تقدیم میکنم09024917004

توی بیست متری تنظیم کن

عارف یکشنبه 23 تیر 1398 ساعت 13:45

سلام تفنگ من رنجر ۱۱۰۰ تی اچ هستش شنیدم که جدیدا شرکت رنجر از واشر هایی با جنس خوب استفاده میکنهواقعا راسته؟؟
تو تفنگ من هم از همین واشر خوب ها استفاده شده؟؟

بله بسیار بهتر از قبل شده

محسن چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 05:33

سلام عزیزپرتوان
من تفنگ هاتسان1350 دارم ویکجا کرال ساده میخواستم بدونم میشه سایلنسر رو از ته لول هاتسان1350 باز کنم چون برسایتر تا سر لوله نمیرسه وباز بعدا سرجاش ببندم

درود
نمیدونم

علی پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 ساعت 14:26

سلام قدرت هاتسان رنجر 125 چند ژول هست ؟ توسات ها زدن 28.8 وسرعت گلولش رو هم زدن 305 متر بر ثانیه که اگه تیر یک تفنگ 28.8 ژولی 305 متر بر ثانیه سرعت داشته باشه وزن تیرش باید 0.62گرم (9.6 گرین)باشه که اصلا فکر نکنم ساچمه زیر 10 گرین 5.5 پیدا بشه. پس لطفا قدرت واقعی و سرعت ساچمه این تفنگ رو با ذکر وزن ساچمه بگین . ممنون که تجربیاتتون رو باما به اشتراک می ذارین .
almasi.a.7214@gmail.com

درود
کرنوگراف ندارم تا تست کنم

علی پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 ساعت 13:47

سلام می خواستم نظرتون رو درباره گامو بلک نایت بدونم

فرق خاصی ندارن
شادو هزار ، به صرفه ترین تفنگ شرکت گامو هستش

taleb یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 ساعت 15:04

سلام واقعا از اطلاعاتی که میدین ممنون، ببخشید میخواستم بدونم در قیمت یک میلیون پانصد هزار تومن چه تفنگ، خوبی هست؟ ی تفنگ که دقتش خوب باشه ولی قدرتش عالی باشه اطلاعاتی ندارم میشه راهنمایی کنید با تشکر

پوریا سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1398 ساعت 11:26

با سلام وقت بخیر ،اگه ممکنه یه دوربین که واقعا مطمئن باشه و برای هاتسان 1100جوابگو باشه بهم معرفی کنید در ضمن قیمت مناسبی داشته باشه

آخه هر فروشگاه و کارشناسی یه دوربینی رو پیشنهاد میده و دیگری. رو نفی میکنه
اگه ممکنه تماس بگیرید
09037412014

عرفان یکشنبه 25 فروردین 1398 ساعت 00:47

سلام و عرض ادب..
سوالم اینه قنداق چوبی هاتسان رنجر ۱۱۰۰ احتمال شکستش هست ؟ کدوم رو بخرم چوبی یا فایبر ؟

اگه از دستت نیفته و پیچهاش شل نشه،مشکلی برای قنداق،پیش نمیاد

امیر یکشنبه 18 فروردین 1398 ساعت 00:34

سلام وقت بخیر میخوام یه تفنگ بخرم که قدرت و دقتش و کیفیتش خوب باشه لطفا مارو و مدلشو بهم بگین قیمتش مهم نیست واسه من کیفیت مهمه البته در کنار قدرت و دقت ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار قرار دادی

وایروخ ۸۰

ماهان جمعه 16 فروردین 1398 ساعت 13:29

سلام تفنگ رنجر 1100thدقیق تره یا رنجر 80s

رنجر ۸۰ یه کوچولو دقیقتره

مجید جمعه 9 فروردین 1398 ساعت 11:53

سلام دوست عزیز
بنده مبتدی هستم و علاقمند به تیر اندازی و بیشتر هدف زنی مد نظرم هست میشه یه مدل بهم معرفی کنید ممنون میشم از شما

شادو ۱۰۰۰

رحیم چهارشنبه 22 اسفند 1397 ساعت 20:01

سلام خسته نباشید میخاستم ببینم شکاف درجه هاتسان125THرو از کجا میتونم بخرم.

از خیابان فردوسی تهران

فرهاد شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 23:54

سلام .خسته نباشید .
ممنون از توضیحات خیلی خوبتون ، ۲ تا سوال داشتم
۱ چه دوربینی برای این تفنگ مناسبه (چون بخاطر عوض نکردن واشر که تا الان اطلاعی نداشتم تفنگم آسیب دیده ، هم قنداقش ترک برداشته ، هم مگسک وتنظیم هدفش خراب شده )
۲ واشر رو از کجا باید تهیه کرد ، آمادش موجود هست یا باید تراشیده بشه

تشکر

عنایت چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 03:32

درود
یک تفنگ هاتسان x80 دست دوم تمیز خریدم الان میخواهم واشر پیستونش عوض کنم اما نمیدونم کدام واشر پیستونهای بازار مناسب این تفنگ هست آیا واشر پیستون هاتسان 1000 یا واشر پیستون رنجر 125 به این تفنگ میخوره ؟؟؟؟

واشر فابریک خودش رو میخواد

AHOORA سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 14:59

سلام
ببخشید میخواستم بدونم قدرت 125 چه قدره و ایا 125 همان1250 هست یا نه
و ایا 1250 بهتره یا1350 و یا1450
ایا 4.5 بهتره یا 5.5
ممنون

پارسا تایسون پنج‌شنبه 13 دی 1397 ساعت 00:12

سلام تفنگ هاتسان ۱۴۰۰ بهتره یا ۱۳۵۰ من موندم کدومو بخرم کدوم خوبه.

یحیی چهارشنبه 2 آبان 1397 ساعت 15:04

سلام بزرگوار..ممنون بابت اطلاعات کاملتون واقعا عالی بود. بزرگوار من یه اسنایپر125 نیترو پیستون دارم حدود 2سال هست شاید 100تا تیر هم باهاش شلیک نکردم که جای پیچهای قنداق شکسته حالا برا تعمیر ان باید کجا مراجعه کرد و چطور باید جلوی شکسته شدن اونا رو گرفت.
مرسی بابت همه چیز

Dariush شنبه 28 مهر 1397 ساعت 22:40

سلام دوست عزیز. ممنون و تشکر بینهایت از زحمات و گفته های درست شما. تمام گفته های شما صحت کامل دارن و کسی ک تفنگ داشته و شکار رفته و به چالش تو شکار کشیده شده درک میکنه ک شما چقدر زحمت میکشید و تجربیات خودتونو در اختیار همه ی عزیزان میزارید. فقط ی سوال شخصی ازتون داشتم تفنگهای فنری بین دیانا 35 و وایرخ و گامو..... قدرت تا 20 ژول به نظر شما(شخصی) استانداردترین تفنگ بادی بین اینا هم از لحاظ دقت و هم از لحاظ اصطحلاک کدامه؟

علی دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 21:26

سلام، تفنگ گامو شادو 1000 بهتره یا اسنایپر 125؟بعد تو کل تفنگ ها تفنگی رو که بیشترین قدرت و دقت داره چی هست؟ قیمت ملاک نباشه، تو تفنگ های بادی فنری، من خودم وارد نیستم، فقط 3 ساله یه تفنگ کرال ای ال355 اس دارم واقعا معرکس، بیش از 1000 تا تیر شلیک کردم، ولی هنوزم قدرت و دقتش خوبه، حتی کفتر رو هم از 80 متری زده، با تشکر از شما ممنون میشم پاسخ بدید

Ali سه‌شنبه 30 مرداد 1397 ساعت 17:46

سلام خدمت شما که ما را به نحو احسنت راهنمایی میکنید .
چند تا سوال داشتم از شما..
شما نظرتان درباره تفنگ شاد هزار چیه ?
درسته که رنجر۱۲۵ بعد از ۲۰۰ شلیک افت قدرت تا زیر بیست ژول میکن?
دوربین خوب در رنج قیمت ۲۵۰ ت چی پیشنهاد میکنید؟
من در شکار و تیر اندازی تجربه نسبتا زیادی دارم و از تفنگ برای شکار استفاده میکنم.

درود بر شما.ممنون
شادو 1000 تفنگ خوبیه ولی یه کم ظریفه که باید باهاش مراعات کنید چون جنس کپ تفنگ از پلاستیک هست.
بله اگه واشر رنجر رو عوض نکنید افت میکنه چون فشار زیادی به فنرش میاد.البته رنجر واشرهای جدیدش رو خیلی بهتر از قبل میزنه ولی بازم باید تعویض بشه.این رو هم اضافه کنم که هر تفنگی که باشه (بین فنری ها) پس از مدتی یه افت قدرت اولیه داره.
با این قیمتها دیگه ارزون چیزی گیر نمیاد.ارزونترین و بهترین دوربین سنتر پوینت و لیپرز بودند که جدیدا" خبر از قیمتهاشون ندارم.
موفق باشید

Hossein چهارشنبه 17 مرداد 1397 ساعت 11:19

با سلام
می خواستم بدونم که آیا من یک تفنگ دیانا مگنوم ۳۵۰دست دوم بخرم بهتر است یا یک تفنگ نو هاتسان یا گامو در حد قیمت دست دوم دیانا.
با تشکر

درود
اگه دست دوم تمیز گیر بیاری خب در پولت صرفه جویی کردی.فقط باید کسی رو ببری که سر دربیاره و کلاه سرتون نره.خود من یه دیانا 56 داشتم که فروختمش.درسته که دست دوم بود ولی از نو بهتر بود چون تقویتش کرده بودم و الآن خیلی وقته که حتی تنظیم دوربینش هم بهم نریخته.

فضل الله شریف سه‌شنبه 16 مرداد 1397 ساعت 04:21 http://sharif

سلام ببخشید میشه شمارتون داشته باشم یا تلگرام بیام

درود
یه پیغام بهم بده و شماره ات رو اونجا بذار(ایرانسل ترجیحا") خودم بهتون زنگ میزنم.

محمد سه‌شنبه 16 مرداد 1397 ساعت 01:18

سلام. از نظر دقت و قدرت گامو شادو 1000 بهترهه یا هاتسان 1100th ؟ (بیشتر تاکیم رو دقته(تازه کارم))

رضا هژبری دوشنبه 15 مرداد 1397 ساعت 19:11

سلام
و دو تا سوال اخر اینکه برای تفنگم که قدرتش 22 ژوله ساچمه چند گرین پیشنهاد می کنید؟
و اینکه تو اینترنت دیدم تفنگ بادی رو تبدیل میکنن به تفنگ خفیف با چاشنی و ... که قدرت رو چندین برابر میکنه !
می خواستم بدونم آیا با اینکار تفنگ اسیب میبینه یا نه؟
ویدیو رو ببینید.



https://www.aparat.com/v/NTmkX/%23%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84_%D8%AA%D9%81%D9%86%DA%AF_%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D9%81%D9%86%DA%AF_%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81_%DB%8C%D8%A7_%DA%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%DB%8C%2F_%D8%B3%D9%88%D8%B2%D9%86%DB%8C%2F%D8%B4%D9%88%D8%B2%D9%86%DB%8C

درود
زیر 14 گرین نباشه بهتره.بیشتر از 16 گرین هم نباشه بهتره.سنگینتر افت تیرت زیاد میشه
تفنگی که تبدیل به خفیف بشه دیگه بادی نیست و باید سوزن بهش اضافه بشه و ته لوله اش تراش بخوره و....
یه کار غیر قانونیه و انجامش ندی بهتره.از اینا گذشته قیمت فشنگ خفیف چند هزار تومنه (دقیقش رو نمیدونم) که اصلا" مقرون به صرفه نیست.آسیب هم میزنه چون دیگه نمیشه مجدد به بادی تبدیلش کرد

رضا هژبری یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 11:30

سلام
به لینک مراجعه کردم و اطلاعات مفیدی دستگیرم شد. فقط چند تا سوال داشتم که شاید خنده دار باشه براتون ولی به هر حال من مبتدی ام و خیلی اطلاعات ندارم.
اول این که منظورتون از سیلندر کدوم قسمته؟
و یک اسپری های روغنی دیدم که و قتی تفنگ رو خریدم بنده خدا فروشنده به اون قسمتی که ساچمه رو میزاری(اول لوله) زد.
از اون اسپری ها خریداری کنم ؟
و اینکه ساچمه ای که خریداری کردم (دنیا آذرخش 2، گرین 15,4 ساخت ایران هست) و دقیقا نکاتی که شما گفتید برام پیش اومده، اول اینکه خیلی ساچمه نرمی هست و چند بار هم دیدم که از تو لوله سر می خوره.
ساچمه خوب چی پیشنهاد می کنید؟

درود
نه عزیز چرا خنده دار باشه.منم یه روزی نمیدونستم این چیزها رو
سیستم تفنگ بادی فنری خیلی ساده است .سیلندر اون قسمتیه که لوله بهش وصل میشه و یه سوراخ داره که باد از اونجا وارد سوراخ لوله میشه.یه پیستون توی اون سیلندر هست که وقتی فنر فشرده میشه،به عقب میره و به ماشه گیر میکنه.وقتی شما ماشه رو میچکونی،پیستون به شدت آزاد میشه و باد زیادی تولید میشه که ساچمه رو به جلو پرتاب میکنه.درست مثل تلمبه دستی که باهاش دوچرخه رو باد میکنید.از این جهته که نباید باد خالی زد چون پیستون خیلی شدیدتر رها میشه و به ته سیلندر میکوبه و فشار زیادی به تفنگ وارد میشه.
اون اسپری ها مخصوص پاک کردن لوله است .هر وقت لوله کثیف شد باید با اون اسپری تمیزش کرد ولی نباید داخل سیلندر (همون جایی که باد تولید میکنه) زده بشه.چون باعث سوختن واشر سرپیستون میشه و داخل سیلندر رو پر از جرم میکنه.
ساچمه هم بستگی به بودجه تون داره.جی اس بی (JSB) خیلی عالیه ولی قیمتش بسیار بالا رفته.
ارزونتر بخوای ساچمه گامو پرو مگنوم
ساچمه های رنجر هم بد نیستند.شما باید یک گرمی اش رو خریداری کنید.
در آخر هم گزینه ای جز ساچمه های ایرانی باقی نمیمونه.اگه به قول شما از توی لوله سر میخوره و به جلو میره اصلا" به درد نمیخوره.
اگه دوست داشتی به سایتمون بیا و ثبت نام کن.اونجا توضیحات بسیار کاملتره و همراه با عکسه.برو به لینک:
http://rifles.ir/member.php?action=register&referrer=30

رضا شنبه 13 مرداد 1397 ساعت 19:00

سلام خسته نباشید با توجه به توضیحاتتون معلومه که اطلاعات زیادی دارید و با توجه به تجربتون می خواستم بدونم که:
یک تفنگ بادی گامو مدل ویسپر ایکس خریداری کردم دقت عالی داره و قدرتش قابل قبوله می خواستم یک سری از نکات رو در باره این تفنگ بدونم تا در هتگام استفاده رعایت کنم که تفنگ اسیب نبینه.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
شمارم:09336843699

درود بر شما.پرتوان باشید.
مبارکت باشه و همه اش به خوشی استفاده کنی.تفنگ بادیها سیستمشون باهم یکیه و تفاوت چندانی با هم ندارند و باید با هر نوع تفنگی مدارا کنید تا براتون کار کنه و دقت و قدرتش همیشه خوب باشه.تفنگهای گامو معمولا" وزن پیستونشون کمه و ساچمه نا مناسب نباید توش بذارید.مثلا" برخی ساچمه های ایرانی بسیار شل جا میرن و حتی از اونور لوله درمیان.باد خالی هم هرگز نباید بزنید چون فشاز زیادی به فنر و واشر سرپیستون میاد و ممکنه که فنر بشکنه و واشر هم پاره بشه.همچنین ماشه زود مستهلک میشه.اهرم رو نباید با فشار زیاد باز و بسته کرد چون باعث میشه لوله تاب برداره و یا از ناحیه کپ دچار لقی بشه.روغن و گریس هم نباید توی سیلندر بزنی و فقط اگه میخوای گریس بزنی باید از گریس پایه مس استفاده کنی.یه لینک بهت میدم اونجا توضیحات کاملتری همراه با عکس هست: (لینک رو کپی و در مرورگر پیست کن)
http://rifles.ir/showthread.php?tid=92

احد دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت 11:08

سلام دوست عزیز
ممنون از توضیحاتی که دادین کاملا مفید بود

درود بر شما
سپاس گزارم

Reza شنبه 6 مرداد 1397 ساعت 14:23

سلام اقا من برای بار اول میخوام ی تفنگ بادی بگیرم قدرت تفنگ برام مهمه دقت در مرحله ی دوم بدون دوربین میشه ی تفنگ خوب تو رنج قیمت ۴۰۰معرفی کنی

درود بر شما
دوست عزیز،قیمت تفنگ بالا رفته و با 400 تومن فقط میتونید رنجر آپاچی خریداری کنید.البته خرج واشر هم بهش اضافه کنید.

عارف سه‌شنبه 26 تیر 1397 ساعت 13:43

آخه مرد حسابی شما که شکار میکنی حلال گوشت بزن که استفاده بشه.همچین میگی خداروشکر دست خالی برگشتم که انگار گوزن آفریقایی زدی.
اینا گناه دارن برادر من نکن این کارو.
ضمنا دفع آفت که وظیفه شما نیست مخلوق خدا حرمتش بیشتر ازین چیزاست

آخه مرد نا حسابی،شما یه جوری حرف میزنی که انگار ارث پدرت رو از من طلبکاری.اومدی مطلب رو تمام و کمال خوندی و استفاده هم کردی(چون در مورد تفنگ سرچ کردی که اومدی اینجا و اتفاقی پیداش نکردی) و عوض تشکر میای و بدهکارت هم میشیم.به شما هم باید بگم که زدن کلاغ با تفنگ بادی فنری،بسیار سخت از زدن گوزن آفریقایی با گلوله زنی است.اونایی که واردن میدونن من چی میگم.امثال شما در عمل هیچی نیستند و فقط میخوان با حرف زدن یه جوری خودشون رو نشون بدن و بگن ما هم کسی هستیم واسه خودمون.شما به جای حرف بیهوده بیا و گوزنهایی رو که شکار کردی بذار تا ماهم از شما یاد بگیریم.امثال شما باعث میشن که آدم دیگه دلش نخواد تجربیاتش رو در اختیار دیگران بذاره.
نوشتی دفع آفت وظیفه من نیست.من هم به شما میگم که نصیحت کردن من هم وظیفه شما نیست.سرتون به کار خودتون باشه و وظیفه تون رو درست انجام بدید و در کارهایی هم که بهتون مربوط نیست،دخالت بیجا نکنید.
اینا رو نگفتم که شما ناراحت بشید بلکه گفتم که خودتون رو اصلاح کنید.راستی این خدا رو شکر که نوشتی رو نمیدونم از کجا در آوردی چون من همچین چیزی ننوشتم!!!
متاسفانه امثال شما کم نیستن.کسایی که در عمل صفر هستند ولی در عوض تا دلتون بخواد دهنشون بازه
این رو هم اضافه کنم که تاریخ شکار کلاغ که گذاشتم مال چند سال پیش هست و دیگه تصمیم گرفتم که شکار رو کنار بذارم.البته شکارهای من فقط کلاغ نبوده و کبوترچاهی و جنگلی هم زیاد زدم.منتظر عکسهای گوزن شما هستیم

ابراهیم یکشنبه 20 خرداد 1397 ساعت 06:47

سلام
لطفا توضیح بدید آیا امکان سوار کردن نیترو پیستون روی این مدل تفنگ فراهمه و چقدر تاثیر روی عملکردش میزاره ؟

درود
بله هست.تفنگ رو مقداری نرمتر و قویتر میکنه

حسین پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 06:43

با سلام
من قبلا تفنگ ماکارو داشتم والان میخوام یکی قدرتمند ترشو بخرم
بین هاتسان اپاچی ۱۴۵۰ و هاتسان رنجر ۱۲۵ اسنایپر گیر کرم
تفنگ ۱۴۵۰ چهل ژول توان خروجی داره اما ۱۲۵ اسنایپر بیست و هشت ژول توان خروجی داره
اما از شنیدم تفنگ ۱۲۵۷ اسنایپر یکی از بهترین تفنگ بادی ها هست
من تفنگ بادی برای شکار از فاصله دور با نصب دوربین میخوام پس دقت تفنگ خیلی برام مهم نیست
لطفا منو راهنمایی کنید
۰۹۱۶۲۷۶۵۸۶۱

درود
40 ژول که بیشتر تبلیغاته تا حقیقت
در کل فرق زیادی بینشون نیست و تفاوت آنچنانی ندارند.تفنگ بادی فنری برای شکار تا 30 متر میشه خیلی روش حساب کرد و راه دور رو بیخیال بشید.البته 40 متر و 50 متر هم میشه زد حتی در 100 متری هم من باهاش شکار زدم ولی شانسی بوده.
تفنگهای فنری قوی،برای حیوانات بزرگتر در فاصله نزدیک مناسب هستند و خیلی نمیشه روی دقتشون حساب کرد.من باشم رنجر 80 رو به این دو تفنگ که نام بردید ترجیح میدم.البته میدونم شما اول راه هستید و عشق قدرت دارید و نوشته های من بیهوده هست ولی میدونم که بعدا" به حرفهای من پی می برید

پیمان شنبه 29 اردیبهشت 1397 ساعت 12:08

سلام عرض شد استاد.
والا من اولین تجربمه/هم دقت هم قدرتو زیبایی واسم مهمه/با همه این فاکتورا 125 اسنایپرو انتخاب کردم/یا تورپدو 150 اسنایپ و قصد دارم یه دوربین CenterPoint Optics 3-9x50 که 220هزاره بخرم/توصیتون چیه؟چون نمیخام با دوربین بیشتر از 1میلیون هزینه کنم انتخابم ایناست البته
قدرت:از فاصله 50/60متری خرگوش و کبک/مرغابی
دقت:همین فاصله تا 100متر حد اقل یه بطری
اینا معیار من برا تفنگه

با درود به شما دوست گرامی
راستش من مدتیه که توو کار تفنگ نیستم و از قیمتها بی خبرم.

Mrrrr.amiiiiiiin جمعه 21 اردیبهشت 1397 ساعت 16:54

باسلام و خسته نباشید

ببخشید سوالی داشتم اگر پاسخگوباشید ممنون میشم
من میخوام کلاس تیراندازی شروع کنم(البته هدف زدن اینا بلدم تا حدودی..)
میخواستم یه تفنگ بخرم که بتونم باهاش حالا کبک یا خرگوش و از این قبیل هارو بزنم و اگر به صورت تفریحی خواستم تیراندازی کنم(سیبل)چه چیزی رو تا قیمت 800تومن حالا ۱۰۰تومن بالا پایین قبول دارین و تجویز میکنین؟؟
ممنون

درود . پر توان باشید
دوست گرامی،من مدتیه که دیگه توی کار تفنگ نیستم و قیمتها دستم نیست.بعد از گران شدن دلار،دیگه نمیدونم چی به سر قیمتها اومده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد